Bindeleddet i det digitale sundhedsvæsen

Søgning

Kommuner

KontaktLæge

Opdateret 13. november 2023

Projektet indeholder

FAQ vedr. Kontakt Læge-appen

Implementeringsstøtte

KontaktLæge-support

Baggrund

Kontakt Læge-appen er en national løsning, som alle kommuner har haft mulighed for at anvende siden maj 2020. Med appen kan social- og sundhedsfagligt personale i kommunerne hjælpe deres borgere med teknisk at starte en videokonsultation med borgers egen læge, og samtidig støtte borgeren i selve videokonsultationen efter behov.

Kontakt Læge-appen er en videreudvikling af Min Læge-appen, men er målrettet sårbare og udsatte borgere, som i forvejen får hjælp fra kommunens social- og sundhedsområde.
Appen kan anvendes på tablets/iPads og mobiltelefoner, som er android- og iOS-styrede.

Et driftsprojekt

Fra 2020-2022 har MedCom haft KontaktLæge-projektet, som i 2023 er overgået til drift.

Kommuner, som ønsker hjælp til implementering af Kontakt Læge-appen, tilbydes et videomøde til afklaring af spørgsmål.

Der er i projektperioden udarbejdet en række dokumenter og vejledninger, både til hjælp med teknisk og organisatorisk implementering.
Du kan se disse øverst på siden ved at tilgå Implementeringsstøtte.

Kontakt Læge-appen ejes af PLO, og er udviklet i samarbejde med Københavns Kommune, Trifork og PLSP. Det er MedComs VDX-API-videoløsning, som anvendes.

PLO og RLTN har indgået ny overenskomstaftale OK22, som er trådt i kraft pr. 1. januar 2022.
Du finder aftalen her.

Inden løsningen tages i brug, skal der indgås en tilslutnings- og databehandleraftale med Trifork.

Har du brug for teknisk support?

Har du brug for yderligere hjælp, kan du læse mere på vores supportside.

Projektdokumenter

Indlæser dokumenter

Se også

Kontakt

Portrætfoto af Lone Høiberg

Lone Høiberg

Konsulent

Systemforvaltning